Мінінфраструктури оцінило прямі збитки України від будівництва РФ Керченського мосту

Мінінфраструктури оцінює прямі збитки України від будівництва Росією Керченського мосту в 500 млн грн на рік через зменшення тоннажу судів, які можуть під ним проходити, прямуючи через Керченську протоку в українські порти на Азовському морі.

Будівництво Керченського мосту Фото: most.life

Про це повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, в середу, 16 травня, передає Центр журналістських розслідувань.

«Ми орієнтовно оцінюємо збитки в півмільярда гривень на рік – це прямі збитки від того, що було скорочено тоннаж судів по заходу в наші два порти на Азовському морі», – сказав Омелян.

При цьому міністр підкреслив, що непрямі збитки України обчислюються мільярдними сумами.

«Наші підприємства підрахували всі збитки і ці всі збитки будуть виставлені Російській Федерації, як компенсації, оскільки після побудови цього мосту фактично був значно зменшений розмір суден, які фактично можуть заходити в порти Маріуполя і Бердянська. Це негативно впливає на економічну ситуацію», – зазначив Омелян.

Він вказав, що кожну секунду Керченську протоку перебуває під загрозою закриття з тих чи інших причин.

«Міст – це інструмент економічного і політичного впливу на Україну. Фактично — це дієвий інструмент по блокуванню в будь-яку секунду Керченської протоки не лише для суден під українським прапором, але і для суден з усіх країн світу», – сказав керівник Мінінфраструктури.

Як повідомлялось, міст через Керченську протоку Росія почала будувати після анексії Криму в квітні 2015 року.

14 вересня 2016 року Україна ініціювала в міжнародному трибуналі ООН з морського права арбітражне провадження проти Росії для захисту своїх прав як прибережної держави в прилеглих до окупованого Криму зонах Чорного і Азовського морів і Керченській протоці.

В травні 2017 року прокуратура АРК порушила кримінальне провадження за фактом порушення правил екологічної безпеки в Азовському і Чорному морях через будівництво РФ моста в Керченській протоці. 29 вересня 2017 року президент України доручив підготувати позов до РФ в зв’язку з негативними екологічними наслідками від будівництва Керченського мосту.

В серпні 2017 року в Мінінфраструктур изаявили, що Україна готує позов до Росії, яка ввела обмеження по судноплавству через Керч-Єнікальский канал в зв’язку з будівництвом моста через Керченську протоку, що призводить до збитків українських портів Маріуполь і Бердянськ на Азовському морі.

В прокуратурі АРК заявили, що будівництво мосту Россією мосту через Керченську протоку порушує норми українського та міжнародного права та спричиняє серйозну небезпеку екології Чорного та Азовського морів. Орієнтовні збитки, вже заподіяні довкіллю, оцінюються спеціалістами в 10 млрд. грн.

15 травня 2018 року за участі президента РФ Володимира Путіна відбулося відкриття автодорожньої частини Керченського мосту. Автомобільний рух легкового та громадського транспорту по мосту з боку Краснодарського краю РФ і окупованого Криму буде запущено 16 травня.

В Євросоюзі заявили, що будівництво Росією Керченського мосту в окупований Крим без згоди Києва є черговим порушенням суверенітету і територіальної цілісності України.

США засудили будівництво Росією і часткове відкриття Керченського мосту між Краснодарським краєм РФ і окупованим Кримом без дозволу України, заявивши, що РФ продовжує порушувати міжнародне право.

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine
Перейти до панелі інструментів