Будівництво РФ Керченського мосту спричиняє небезпеку екології Чорного та Азовського морів – прокуратура АРК

Будівництво мосту Россією мосту через Керченську протоку порушує норми українського та міжнародного права та спричиняє серйозну небезпеку екології Чорного та Азовського морів. Орієнтовні збитки, вже заподіяні довкіллю, оцінюються спеціалістами в 10 млрд. грн.

Будівництво Керченського мосту на острові Коса Тузла Фото: most.life

Про це повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на інформацію прокуратури АРК.

У відомстві нагадали, що спільно зі слідчим відділом ГУ Нацполіції в АРК та Севастополі проводять досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом порушення правил екологічної безпеки під час будівництва РФ транспортного переходу через Керченську протоку на тимчасово окупованій території Криму за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.236 КК України.

«Будівництво транспортного переходу здійснюється з грубим порушення правил екологічної безпеки, що шкодить екосистемі Азовського моря, спричинило екологічне забруднення значної території України, завдало непоправної екологічної шкоди острову Тузла (Україна), що полягає у його знищенні як унікального природного об’єкту, та інші тяжкі наслідки природному навколишньому середовищу», – йдеться у повідомленні.

Як вказується, в ході досудового розслідування встановлено основного виконавця робіт з проектування та будівництва мосту, підрядника та субпідрядника, які у зв’язку з цим вже потрапили в санкційні списки США. Окрім цього, перевіряється ряд європейських компаній на предмет постачання ними обладнання для незаконного будівництва Керченскього мосту.

«За інформацією спеціалістів Інституту водних проблем і меліорації НАН України, орієнтовні збитки, заподіяні оточуючому середовищу Чорного та Азовських морів при будівництві Керченського мосту, за умови необхідності кріплення морських берегів, становитимуть щонайменше 10 млрд грн», – повідомили в прокуратурі АРК.

Будівництво Керченського мосту Фото: most.life

На даний час в Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України проводиться комплексна комісійна інженерно-екологічна експертиза наслідків будівництва мосту.

«В порушення вимог Водного кодексу України та норм міжнародного права, будівництво такого об’єкту, спричиняє серйозну небезпеку екології Чорного та Азовського морів: забруднення, порушення природного відтворення водних біоресурсів та їх знищення», – зазначили у відомстві.

Як повідомлялось, міст через Керченську протоку Росія почала будувати після анексії Криму в квітні 2015 року. Вартість мосту в процесі його проектування та будівництва зросла до 240 млрд рублів. Генпідрядник будівництва мосту – компанія «Стройгазмонтаж» мільярдера Аркадія Ротенберга.

14 вересня 2016 року Україна ініціювала в міжнародному трибуналі ООН з морського права арбітражне провадження проти Росії для захисту своїх прав як прибережної держави в прилеглих до окупованого Криму зонах Чорного і Азовського морів і Керченській протоці.

В травні 2017 року прокуратура АРК порушила кримінальне провадження за фактом порушення правил екологічної безпеки в Азовському і Чорному морях через будівництво РФ моста в Керченській протоці. 29 вересня 2017 року президент України доручив підготувати позов до РФ в зв’язку з негативними екологічними наслідками від будівництва Керченського мосту.

За інформацією Генеральної прокуратури Нідерландів, сім нідерландських компаній перебувають під слідством за підозрою в порушенні санкцій Євросоюзу через участь в будівництві Керченського мосту з материкової Росії в окупований Крим через Керченську протоку.

15 травня президент РФ Володимр Путін бере участь у відкритті автодорожньої частини Керченського мосту, рух по якій почнеться 16 травня. При цьому по мосту буде дозволено рух лише легкового та громадського транспорту. Відкриття вантажного авторуху, як і залізничної частини мосту перенесено на кінець 2019 року.

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine