Вживаються заходи для буксирування арештованого танкера MRIYA до Херсону – Поночовний

Правоохоронні органи вживають заходів для буксирування арештованого танкера MRIYA до порту Херсона, бо його капітан відмовився виконувати рішення Апеляційного суду Херсонської області і наказав вимкнути всі системи на судні, хоча це загрожує безпеці мореплавства. Після доставки танкеру до порту митні та фіскальні органи встановлять, чи не відбулось його нелегальне завантаження паливом у відкритому морі.

Танкер MRIYA (раніше VILGA) Фото: fleetphoto.ru

Про це заступник прокурора АРК Ігор Поночовний повідомив у програмі «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська).

Він зазначив, що 20 серпня співробітники СБУ і Держприкордонслужби виконали рішення Апеляційного суду Херсонської області про арешт танкера MRIYA, яке у 2015 році поставляло паливо в порт окупованого Севастополя для Чорноморського флоту РФ і підозрюється в контрабанді нафтопродуктів.

«Оперативники і слідчі СБУ прибули на судно, яке знаходилось в територіальних водах, виконали ухвалу про накладення арешту, ознайомили з нею капітана. Але, на жаль, капітан не захотів виконувати рішення суду шляхом забезпечення його доставки до Херсонського морського порту, тому зараз вживаємо заходи для буксирування судна до Херсонського морського порту. Вони (капітан і екіпаж – ред.) повністю вимкнули всі системи на судні і відмовляються своїм ходом іти до порту», – сказав Поночовний.

Він зазначив, що прокуратура АРК звернеться до контролюючих органів, які слідкують за безпекою мореплавства, з проханням перевірити законність дій капітана танкеру, «який залишає судно з вимкненим системами у відкритому морі, маючи на руках ухвалу суду, в якій передбачено місце зберігання судна».

Заступник прокурора АРК також спростував заяви компанії-судновласника танкеру MRIYA ООО «Тефін» про нібито силове захоплення судна правоохоронцями.

«Насправді ніякого силового захоплення не було. Виключно виконувалась ухвала суду. Ми слідкували – судно вийшло з Херсонського морського порту і після того, як Херсонський міський суд відмовився накладати на нього арешт, мало йти до порту Одеси, але натомість вийшло у відкрите море і весь цей час знаходилось там на якорі. Незрозуміла поведінка судна. Тому були ризики, що судно може покинути взагалі територіальні води України і не повертатись сюди. Тому було прийнято рішення про термінове виконання ухвали, оскільки судновласнику, згідно з рішенням суду, заборонено користуватись і розпоряджатись даним судном … Ніяких силових захоплень, абордажів не було. Це виключно інформаційна кампанія, спрямована проти правоохоронців», – вказав Поночовний.

Ігор Поночовний, заступник прокурора АР Крим Фото: investigator.org.ua

Заступнику прокурора було поставлене питання, чи було виявлене на танкері завантажене нелегальне пальне, адже за даними трекеру marinetraffic.com, після виходу судна в Чорне море, воно зупинилося в безпосередній близькості до танкеру Balt Flot 16 (прапор РФ, порт приписки Санкт-Петербург). Адже за усталеною схемою контрабанди, у нейтральних водах без відкриття/закриття кордону відбувається перевантаження пального, яке в подальшому може опинитися на українському ринку.

«Поки ні підтвердити, ні спростувати цю інформацію не можу. Перевірити це зможемо лише після того, як судно прийде в порт. На рівні оперативному така інформація була, що дійсно судно вийшло з порту пустим, але на даний час завантажене. При чому судно не заходило в будь-які порти. Або це відбулось якесь нелегальне перевантаження. З цим, я думаю, будуть розбиратись митні і фіскальні органи. Наше завдання затримати і забезпечити збереження речового доказу, а саме знаряддя вчинення злочину, який був скоєний ще в 2015 році», – відповів заступник прокурора АРК.

Як повідомлялось, 20 серпня співробітники СБУ та Держприкордонслужби України під процесуальним керівництвом прокуратури АРК виконали рішення Апеляційного суду Херсонської області про арешт танкера MRIYA, який перебуває в Чорному морі в територіальних водах України

Власники танкера MRIYA – ТОВ «Тефін» заявили, що озброєні співробітники Держприкордонслужби та ГУ СБУ в АРК захопили судно в Чорному морі, нібито не надавши ухвалу суду на обшук або огляд і провели огляд команди і приміщень. За твердженням судновласника, танкер завантажений паливом і тому його не можна буксирувати.

Нагадаємо:

  • 10 серпня в порту Херсона українські правоохоронці провели обшук на судні MRIYA, яке в порушення закону заходило в закриті України порти окупованого Криму, поставляло паливо для Чорноморського флоту РФ і підозрюється в контрабанді нафтопродуктів. У червні 2015 це ж судно, але під назвою VILGA, поставляло паливо для підрозділів Чорноморського флоту РФ в окупованому Севастополі.
  • Танкер MRIYA знаходиться складеному Моніторингової групою фонду «Майдану закордонних справ» і порталу BSNews «чорному списку» морських суден, які після окупації Криму Росією відвідували закриті Україною порти окупованого Криму. Згідно їх бази даних, в 2015 році судно, тоді під назвою VILGA (прапор Росії, IMO: 9109811), тричі заходило в порт Севастополя для доставки нафтопродуктів на головну нафтобазу Чорноморського флоту РФ в Сухарній балці: 11 травня, 1 червня і 26 червня.
  • 13 серпня Херсонський міський суд відмовився заарештовувати судно MRIYA.
  • 14 серпня прокуратура АРК оскаржила рішення Херсонського міськсуду. В СБУ заявили, що «справа на контролі».
  • 15 серпня стало відомо, що судно-порушник MRIYA вийшло з порту Херсона в нейтральні води Чорного моря.
  • 19 серпня Апеляційний суд Херсонської області скасував рішення Херсонського міськсуду й заарештував судно MRIYA.
  • Судновласники танкеру MRIYA пов’язані зі структурами, близькими Віктора Медведчука, кума президента РФ Володимира Путіна і лідера партії «Опозиційна платформа – За життя».
Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine