Судновласники танкера MRIYA пов’язані зі структурами, близькими до Медведчука

Новини
Танкер MRIYA (раніше VILGA) Фото: MarineTraffic.com

Судновласники танкеру MRIYA, на якому у порту Херсона українські правоохоронці провели обшук через підозру у контрабанді російських нафтопродуктів, та яке постачало паливо для Чорноморського флоту РФ у закритий Україною порт окупованого Севастополя, пов’язані зі структурами, близькими Віктора Медведчука, кума президента РФ Володимира Путіна і лідера партії «Опозиційна платформа – За життя».

Про це йдеться у матеріалі Центру журналістських розслідувань «MRIYA контрабандиста».

Як йдеться у розслідувані, за останні 15 років танкер змінив шість назв та чотири прапори. З 2013 по 2017 рік, тобто, в період заходу до закритих портів Криму, танкер належав московській компанії «Инвесттрансгрупп». З 2018 року танкер носить назву MRIYA, ходить під українським прапором, а власником у морських регістрах значиться шотландська компанія Felina Development LP.

Між тим, у заяві з приводу обшуку танкера біля причалу Херсонськї нафтоперевалки (колишній актив младоолігарха Сергія Курченка, переданий в управління ДП «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» – ред.), поширену галузевим виданням Enkorr, діючим власником танкеру MRIYA неназваний представник компанії називає ТОВ «Тефін». Оператором танкеру в регістрах та інформації прокуратури АР Крим вказується ТОВ «Рівер-Трейд менеджмент». Обидві компанії зареєстровані за однією адресою у Києві – на вулиці Грушевського, 10. Це адреса масової реєстрації, юридичну адресу тут мають сотні компаній, але де вони знаходяться фізично – не завжди вдається дізнатись навіть правоохоронцям.

Київ, вул. Грушевського, 10 Фото: investigator.org.ua

«Отже, київське ТОВ «Тефін» називає себе власником танкера MRIYA. Не знаємо, на підставі чого, бо згідно Регістру судноплавства України, власником MRIYA є компанія Felina Development LP, зареєстрована в Единбурзі, Шотландія. Можливо для того, щоб ніхто не виявив, що компанія зареєстрована на Павла Белза – засновника ТОВ «Оптімусойл», який прийшов на заміну компанії АТ «Глуско енерджі» Нісана Моісєєва? Того самого громадянина Швейцарії, який, з одного боку, є ексклюзивним постачальником скрапленого газу з заводів російської «Роснефти» та найбільшим імпортером її палива в Україну, а з іншого – має щастя літати бортом Віктора Медведчука рейсом «Москва-Київ», ексклюзивно дозволеного президентом Порошенком у той час, коли «Медведчук голови не піднімав»?», – йдеться у матеріалі.

Як встановили журналісти, структура власності компанії «Тефін» також приводить до тих же осіб.

«Як виявилось, «Тефін» пов’язана із «Рівер-трейд менеджмент» – оператором MRIYA – не лише адресою, а й має спільного власника – Назара Романовича Дяківа. На нього зареєстровані ще дві енергетичні компанії. Але публічно Назар Дяків, якого цитують у галузевих ЗМІ, представляє іншу компанію. Він є комерційним директором компанії Optimus LPG. Ця компанія постачає скраплений газ і примітна тим, що входить до групи компаній Wexler Group Павла Белза!», – зазначається в розслідувані.

Журналісти з посиланням на регістри вказують, що Felina Development LP має п’ять суден, щонайменше два з яких ходили у закриті порти Криму. Крім MRIYA у 2014-2015 роках до Керчі скраплений газ доставляв газовоз DNIPRO LPG. Тоді він належав турецькій компанії. Але токсичність не завадила купівлі цих суден.

Компанія «Тефін», яка називає себе власником танкеру MRIYA, має ще чотири морські транспорти: несамохідні наливні судна DB-2 і «Джанін-2», та два танкери – Django і «Джеррі».

«Якщо ви заб’єте назви суден, що належать «Тефін», у пошуковик Єдиного судового реєстру – читання вистачить не на один день. Там же можна знайти і Херсонську нафтоперевалку – вона також є фігурантом кримінальних проваджень», – йдеться у матеріалі.

Нагадаємо:

  • 10 серпня в порту Херсона українські правоохоронці проводили обшук на судні MRIYA, яке в порушення закону заходило в закриті України порти окупованого Криму, поставляло паливо для Чорноморського флоту РФ і підозрюється в контрабанді нафтопродуктів. У червні 2015 це ж судно, але під назвою VILGA, поставляло паливо для підрозділів Чорноморського флоту РФ в окупованому Севастополі.
  • Танкер MRIYA знаходиться складеному Моніторингової групою фонду «Майдану закордонних справ» і порталу BSNews «чорному списку» морських суден, які після окупації Криму Росією відвідували закриті Україною порти окупованого Криму. Згідно їх бази даних, в 2015 році судно, тоді під назвою VILGA (прапор Росії, IMO: 9109811), тричі заходило в порт Севастополя для доставки нафтопродуктів на головну нафтобазу Чорноморського флоту РФ в Сухарній балці: 11 травня, 1 червня і 26 червня.
  • 13 серпня Херсонський міський суд відмовився заарештовувати судно MRIYA.
  • 14 серпня прокуратура АРК оскаржила рішення Херсонського міськсуду. В СБУ заявили, що «справа на контролі».
  • 15 серпня стало відомо, що судно-порушник MRIYA вийшло з порту Херсона в нейтральні води Чорного моря.