Запропоновані Порошенко підстави для втрати громадянства України викличуть обгрунтоване обурення у кримчан – Чубаров

Новини
Фото: Reuters

Глава Меджлісу кримськотатарського народу, нардеп Рефат Чубаров зазначає, що деякі положення запропонованого президентом Петром Порошенко законопроекту №8297 про внесення змін до закону «Про громадянство України» в частині підстав для позбавлення українського громадянства викличуть «обгрунтоване обурення» у жителів тимчасово окупованого Криму. Документ необхідно привести у відповідність до закону про забезпечення прав і свобод громадян на окупованій території.

Про це Чубаров написав на своїй сторінці в Facebook, повідомляє Центр журналістських розслідувань.

«Деякі нові положення, запропоновані у проекті, зокрема, щодо питань, які можуть слугувати підставами для втрати громадянства України, викличуть обґрунтоване обурення у жителів тимчасово окупованого Криму. Йдеться про те, що підставами для втрати громадянства України можуть стати дії, вчинені людиною внаслідок примусу з боку окупантів. Наприклад, обов’язковий призов російськими окупантами молодої людини, що проживає в Криму, на строкову службу. Або участь під страхом звільнення з роботи в незаконних виборах, що проводяться російською окупаційною владою», – зазначив глава Меджлісу.

При цьому він висловив упевненість, що під час розгляду президентського законопроекту в комітетах і на сесії Верховної Ради всі запропоновані в ньому норми будуть приведені у відповідність з принциповими підходами держави, визначеними в чинному Законі України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

Чубаров вказав, що в пункті 3 статті 5 цього закону закріплено, що «відповідальність за порушення визначених Конституцією та законами України прав и свобод людини й громадянина на тимчасово окупованій території покладається на Російську Федерацію як на державу-окупанта відповідно до норм и принципів міжнародного права», а у пункті 4 цієї ж статті встановлюється, що «примусове автоматичне набуття громадянами України, які проживають на тимчасово окупованій території, громадянства Російської Федерації не визнається Україною та не є підставою для втрати громадянства України».

«Додам, що в роботі Комітету ВР України з прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, який визначено головним при розгляді даного законопроекту, практикується широка участь правозахисників і представників громадських організацій. Отже, я і мої колеги чекаємо вас для спільної роботи», – зазначив він.

19 квітня президент України подав до Верховної Ради як невідкладний законопроект №8297 «Про внесення змін до Закону України «Про громадянство України» щодо удосконалення окремих положень».

Зокрема, пропонується доповнити ст.19 закону пунктом про те, що не вважається добровільним набуття іншого громадянства, як підстава для втрати громадянства України, «набуття громадянства Російської Федерації в результаті здійснення протиправних та недобросовісних дій на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя окупаційною адміністрацією Російської Федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України».

У той же час вказується, що дана норма не застосовується, «якщо повнолітній громадянин України скористався виборчим або іншим правом, яке йому надає іноземне громадянство, чи виконав обов’язки, які на нього покладає іноземне громадянство, що може підтверджуватися даними публічних реєстрів державних органів, органів місцевого самоврядування іноземних держав, інформацією, розміщеною на офіційних веб-сайтах, в офіційних друкованих виданнях державними органами, органами місцевого самоврядування іноземних держав, та/або документами, наданими такими органами, чи отримав або на території України скористався чи скористався під час виїзду з України, в’їзду в Україну паспортним документом іноземної держави, що зафіксовано посадовою чи службовою особою Державної прикордонної служби України або іншого державного органу України».