В Євросоюзі дослідники 89 разів зловили РФ на брехні про катастрофу MH17

Європейський проект по боротьбі з дезінформацією Росії EUvsDisinfo зафіксував 89 російських фейків у ЗМІ щодо катастрофи рейсу Малазійських авіаліній МН17 в небі над Донбасом 17 липня 2014 року.

Фото: euvsdisinfo.eu

Про це йдеться в дослідженні проекту, опублікованого у вівторок, 17 липня, до 4-річчя авіакатастрофи, повідомляє Центр журналістських розслідувань,

За даними проекту, прокремлівські ЗМІ та тролі постійно намагаються перешкодити розслідуванню причин трагедії рейсу MH17 та перекласти вину на Україну, незважаючи на велику кількість доказів, що вказують на пряму провину Росії.

«Основа російської дезінформації полягає в наступному: українські пілоти збили літак, Україна знищила докази, щоб уникнути відповідальності, а Спільна слідча група (JIT) бреше, щоб перекласти провину на Росію», – відзначають дослідники.

За їхньою інформацією, протягом травня-червня 2018 роки кількість таких фейків значно зросла, особливо після того, як 24 травня JIT оприлюднила докази, що літак був збитий російською ракетою БУК.

«Станом на 29 травня EUvsDisinfo спростував 57 окремих випадків дезінформації щодо МН17. До 27 червня ця цифра досягла 89», – повідомили в EUvsDisinfo.

Нагадаємо, 17 липня 2014 року в Донецькій області поруч із селищем Шахтарськ в зоні бойових дій було збито Боїнг-777 «Малайзійських авіалііній», що слідував рейсом MH17 «Амстерлам-Куала-Лумпур». Всі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.

28 вересня 2016 року об’єднана слідча група (JIT) з розслідування катастрофи рейса MH17, збитого над Донбасом у 2014 році, заявила, що ракета комплексу ЗРК Бук, що потрапила в літак, була привезена з Росії і випущена з території, підконтрольної терористам. Бук зробив постріл ракетою російського виробництва, після чого повернувся на територію РФ, говориться у висновках слідства.

5 червня 2017 року уряд Нідерландів оголосив рішення про те, що кримінальне провадження у справі збиття літака малайзійських авіаліній рейсу MH17 буде проводитися в рамках національної юрисдикції Нідерландів. Цей механізм притягнення винних до відповідальності був відпрацьований державами-учасниками Спільної групи з розслідування – Австралією, Малайзією, Бельгією, Нідерландами і Україною.

17 червня 2017 року Bellingcat до третьої річниці трагедії опублікувала звіт про катастрофу рейсу МН17, в якому міститься висновок, що літак Малазійських авіаліній був збитий 17 липня 2014 року в небі над Донбасом з російського зенітно-ракетного комплексу (ЗРК) «БУК».

Журналістам вдалося отримати нові докази причетності до катастрофи МH17 російського військового Сергія Дубинського («Хмурий») до катастрофи «Боїнгу» рейсу МH17 Малазийскьих авіаліній.

В травні 2018 року експерти спільної слідчої групи оголосили на прес-конференції в Нідердландах, що дійшли до висновку про те, що пасажирський лайнер рейсу МН17 Малазійських авіаліній в липні 2014 роки над Донбасом збила ракета, випущена зенітно-ракетним комплексом Бук 53-й бригади ППО російської армії , який був доставлений на захоплену територію України з Курська.

29 червня Рада Євросоюзу закликала РФ визнати відповідальність в питанні збитого над Донбасом авіалайнера MH17.

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine