У РФ скасували тендер на електрифікацію залізничної частини Керченського моста

Новини

Росжелдор скасував тендер на електрифікацію залізничної частини Керченського моста.

У разі відмови від електрифікації по мосту підуть тепловози, які програють електровозів по швидкості і потужності майже в два рази, пише РБК, передає Центр журналістських розслідувань.

Управління службових будівель федеральних органів виконавчої влади в галузі транспорту (структура Росжелдора) скасувало тендер на електрифікацію на змінному струмі ділянки транспортного переходу через Керченську протоку – селище Багерово (міст і підхід до нього), випливає з картки на порталі держзакупівель.

Росжелдор, замовник проекту, оголосив цей тендер ще 28 вересня, прийом заявок закінчувався 28 жовтня. Як випливає з картки закупівлі, прийом заявок повторно був відкритий 19 листопада, але на наступний день його скасували.

Контракт передбачав розробку робочої документації та виконання будівельно-монтажних робіт на ділянці від Кримського моста до селища Багерово на території півострова. Це повинні стати першим етапом проекту електрифікації залізниці, яка буде проходити по мосту до станції Джанкой з відгалуженням на Керч і Феодосію. Вартість закупівлі – 4,1 млрд руб., Фінансувати роботи планувалося з федерального бюджету.

Глава Мінтрансу Євген Дітріх розповідав в ході «Відкритого діалогу» 22 листопада з сенаторами про перспективи будівництва залізниць у Криму. Тоді він говорив, що проекти електрифікації «дорогі і дуже складні», тому остаточного рішення про це немає (в серпні 2017 року повідомлялося, що електрифікація залізниці Тамані і Кримського півострова обійдеться в 57 млрд руб.) В якості альтернативного варіанту (якщо не буде проводитися електрифікація залізничної частини) розглядається заміна електропоїздів на підході до мосту новими сучасними тепловозами, додав він.

РБК направив запити в прес-служби Мінтрансу (йому підвідомчий Росжелдор) і Міненерго. Представник ФГУП «Кримська залізниця» повідомив РБК, що не може коментувати скасування закупівлі та не володіє інформацією про відмову від електрифікації залізниці.

Як повідомляло Міністерство з питань тимчасово окупованому територій і внутрішньо переміщених осіб, побудований РФ Керченський міст зміщується – свідчать результати космічної зйомки. Працівниками Державтоінспекції зафіксовано кілька критичних ділянок.

Як повідомлялось, міст через Керченську протоку Росія почала будувати після анексії Криму в квітні 2015 року. Генпідрядник будівництва мосту – компанія «Стройгазмонтаж» росіського мільярдера Аркадія Ротенберга.

15 травня 2018 року за участі президента РФ Володимира Путіна відбулося відкриття автодорожньої частини Керченського мосту. Автомобільний рух легкового та громадського транспорту по мосту з боку Краснодарського краю РФ і окупованого Криму було запущено 16 травня.

В Євросоюзі заявили, що будівництво Росією Керченського мосту в окупований Крим без згоди Києва є черговим порушенням суверенітету і територіальної цілісності України.

США засудили будівництво Росією і часткове відкриття Керченського мосту між Краснодарським краєм РФ і окупованим Кримом без дозволу України, заявивши, що РФ продовжує порушувати міжнародне право.

Нагадаємо, 1 вересня 2016 року Мінфін США розширив санкції проти фізичних та юридичних осіб за причетність до окупації українських територій і діяльність в анексірованном Криму. Під секторальні санкції США потрапили близько 100 російських компаній, в тому числі до списку включеніпідприємства і компанії, які беруть участь в будівництві Керченського мосту в порушення міжнародного морського права, серед них і ТОВ «СГМ-Міст» – дочірнє підприємство компанії «Стройгазмонтаж», засноване спеціально для управління проектом будівництва мосту.

18 червня Рада Європейського союзу продовжила заборону на інвестиції в економіку окупованого Криму ще на рік – до 23 червня 2019 року. 5 липня Рада ЄС продовжила на шість місяців – до 31 грудня 2018 року – економічні санкції проти Росії за її дії, що дестабілізують ситуацію в Україні.