Окупаційні пропагандисти звинувачують у дефіциті пального на ТОТ Запоріжчини кримського колаборанта Сергія Бейма

Новини
Порожні вказівники на АЗС окупованої Запоріжчини, передані в управління фірмі «ТЭС» кримського колаборанта Сергія Бейма. Фото: пропагандист Володимир Рогов

Вже кілька тижнів мешканці окупованих територій Запорізької області відчувають нестачу пального. Вона стала настільки критичною, що проблему визнали навіть пропагандисти, які обвинувачують у створенні дефіциту власника мережі АЗС «ТЭС», скандального кримського бізнесмена Сергія Бейма, якому передали в управління захоплені окупантами АЗС на Запоріжчині.

Про це повідомляє Центр журналістських розслідувань.

На тимчасово окупованій території Запоріжчини, з останньої декади серпня тривають перебої з доставкою пального. За скаргами мешканців ТОТ Запорізької області, на деяких АЗС величезні черги, на інших пальне відсутнє.

Нестачу пального для цивільних потреб на Мелітопольщині підтверджує й законний міський голова Мелітополя Іван Федоров в своєму Телеграм-каналі.

Проблема стала настільки критичною, що російські пропагандисти, замість приховувати її, взялися шукати винного. Так, пропагандист Володимир Рогов виступив з публічним звинуваченням власників мережі АЗС «ТЭС» в «жадібності чи навіть в диверсії» через відсутність пального на автозаправках цієї мережі.

«Вам (передали) минулого року в управління безхазяйне майно на безоплатній основі, ви працюєте в режимі пільгового оподаткування. А у відповідь викручуєте руки жителям Запорізької області, припинивши реалізацію пального на АЗС у період активних сільгоспробот, коли день весь рік годує», – написав Рогов у своєму телеграм-каналі.

Як повідомляв ЦЖР, автозаправні станції тимчасово окупованої Запорізької області росіяни спочатку «націоналізували», а потім передали в управління кримській компанії, яка належить скандальному кримському бізнесмену Сергію Бейму.

Йому ж належать АЗС і в тимчасово окупованому Криму, які наразі також не працюють. Дизельне пальне в Криму зникло, а бензин подорожчав на 3-4 рублі за літр.

Кримська «влада» пояснює перебої з пальним складною логістикою – потяги з нафтопродуктами йдуть із центральної частини Росії на кілька тижнів довше звичайних термінів через удвічі збільшений обсяг перевезення пального залізницею.

Ще однією причиною називають зростання біржових цін на дизельне пальне і бензин.

Загалом за серпень дизпальне подорожчало на 18,5%, бензин А95 – на 11%.

За даними російського Міненерго, рівень виробництва нафтопродуктів не знизився.

Випуск автомобільного бензину (117 400 т на добу) відповідає середньому рівню серпня 2021 і серпня 2022 років, а виробництво дизпального (232 000 т на добу) майже на 10% вище за рівень серпня попередніх років.

Також використовуються запаси нафтобаз, а частину експорту бензину і дизпального переорієнтовано на внутрішній ринок.  

13 вересня Міненерго повідомили журналістам «РІА -Новості», що в Криму сформовано запас бензина на 12 діб, дизпального – на 5 діб.

Жодне російське джерело не вказало серед причин дефіциту головну –  використання палива на військові потреби для ведення війни в Україні.

***

24 лютого 2022 року президент РФ Володимир Путін заявив про проведення «спеціальної військової операції» на окупованому Донбасі. Росія завдала ракетних ударів по території України і розпочала пряме повномасштабне вторгнення на чотирьох напрямках. Збройні сили України дають відсіч ворогові: план бліцкрігу – захопити Київ за два-три дні – провалився, російська армія відступила від столиці, зазнала нищівної поразки на Харківському напрямку, у листопаді 2022 ЗСУ звільнили Херсон і правобережжя області. Російські військові вчиняють тисячі воєнних злочинів та злочинів проти людяності на всій території України. 

Центр журналістських розслідувань веде щоденну хроніку Війна Росії проти України на всіх майданчиках: YouTubeFacebook, TelegramTwitter