Міграційна служба пояснила, як ВПО можуть відновити паспорт, якщо немає документів з фотографією

Влада
Фото: dmsu.gov.ua

Внаслідок розпочатої Росією війни багато українців були змушені покинути свої домівки та стати внутрішньо переміщеними особами (ВПО). Бувають ситуації, коли переселенці втратили паспорт та хочуть відновити документ. У міграційній службі пояснили, який порядок відновлення паспорта громадянина України діє для ВПО у разі відсутності документа чи копії, де є фотографія.

Про це повідомляє Державна міграційна служба України.

Як ВПО відновити паспорт, якщо немає документів з фото

У відомстві зазначили, що документи на оформлення паспорта громадянина України подаються до будь-якого підрозділу ДМС, незалежно від зареєстрованого місця проживання.

«Основним способом ідентифікації є отримання даних про особу з Єдиного державного демографічного реєстру (далі – Реєстр), до якого внесено інформацію про осіб, яким засобами Реєстру оформлювалися паспорти громадянина України у формі картки або паспорти громадянина України для виїзду за кордон», – йдеться у повідомленні.

Також, ідентифікація проводиться за даними про особу, які зберігаються на паперових носіях у картотеках територіального підрозділу ДМС, яким видавався паспорт.

У ДМС зазначили, що якщо доступу до картотек немає (актуально для тимчасово окупованих територій), ідентифікацію може бути отримано з наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій.

В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.

Як відбувається процедура ідентифікації особи

У відомстві підкреслили, що разі неможливості ідентифікувати особу за отриманою інформацією, проводиться процедура встановлення особи шляхом опитування свідків, які були зазначені заявником.

«Водночас, на час дії воєнного стану, законодавством передбачено, що у разі відсутності можливості особистої присутності членів сім’ї особи (у тому числі колишньої дружини/чоловіка), близької особи під час проведення процедури встановлення особи, така процедура може бути проведена у режимі відеоконференцзв’язку», – йдеться у повідомленні.

Зокрема, для цього можуть знадобитися такі документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, посвідчують особу та підтверджують спеціальний статус члена сім’ї (у тому числі колишньої дружини/чоловіка), близької особи, та документи, що підтверджують факт того, що ця особа є членом сім’ї (у тому числі колишньою дружиною/чоловіком) або близькою особою особи, стосовно якої проводиться процедура встановлення особи, пред’являються під час проведення відеоконференцзв’язку.

У відомстві додали, що копії таких документів надсилаються членом сім’ї (у тому числі колишньою дружиною/чоловіком), близькою особою на електронну адресу відомчої електронної пошти територіального органу/територіального підрозділу ДМС, яким проводиться відеоконференцзв’язок.

Під час відеоконференцзв’язку працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС ведеться відеозапис, який зберігається та долучається із застосуванням засобів Реєстру до заяви-анкети.

Так, в акті встановлення особи працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС зазначає, що встановлення особи здійснювалося з використанням відеоконференцзв’язку та в присутності особи, стосовно якої проводилася така процедура.