З’явилася ще одна загроза судноплавству в Керченському регіоні

Новини

Керченський підхідний канал стрімко міліє. Це загрожує судноплавству і в Керченській протоці.

Про це свідчать відомості, що надходять з капітанії порту Керч, повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на Керчь.ФМ.

«Судячи з опублікованими відомостями про фактичні глибини акваторії порту Керч, Керченський підхідний канал восени 2015 року дозволяв проводити в Торговельний порт судна з осадкою до 8 метрів, а в січні 2019 року прохідна осадка суден зменшилася до 4,9 метрів. Причому цей процес плавно розтягнувся за часом, різко активізувавшись після початку будівництва Кримського моста.

У зазначеному вище проміжку часу капітаном порту кілька разів коректувалися прохідні осідання суден, причому тільки в сторону зменшення: з 8,3 м до 4,9», – йдеться в повідомленні.

На думку фахівця, який пропрацював в портах Керчі майже два десятка років, замулювання каналу – природний процес.

«Ще при Україні замулювання каналу періодично давало про себе знати. У «нульових» роках очищення каналу було дуже рідкісним і дорогим заходом. Ситуація компенсувалася повільним замулюванням. Після початку будівництва Кримського моста в наприкінці 2015 року замулювання стрімко зросло. Портовики кажуть, що це через зміну гідродинаміки в Керченській протоці. Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опор моста. Створюється ефект «гребінця». Потік води прагне обігнути міст і мул заноситься в акваторію Керченської бухти, яка починає активно міліти», – пише видання.

Як вважає опитаний редакцією експерт, замулювання також загрожує судноплавству і в Керченській протоці:

«В принципі, якщо регулярно чистити канал, то судноплавство можна врятувати. Однак даний ефект також спостерігається в самій Керченській протоці. За останні роки там відразу кілька судів сіли на мілину на фарватері з Кавказького боку в тих місцях, де раніше вони вільно проходили. Зменшення прохідної осадки дуже негативно впливає на можливості портів. І хоча самі порти не так швидко дрібнішають, Керченський підхідний канал зводить на «ні» переваги глибоководних причалів. Укупі з санкціями і новими вимогами законодавства, це вже можна сказати «вбило» морську галузь Керчі. Зарплати в морському секторі впали в кілька разів у порівнянні з рівнем 5 річної давності. Багато втратили роботу», – повідомив експерт виданню.

10 жовтня 2018 року сів на мілину суховантаж в районі порту Кавказ. 6 червня 2018 року танкер сів на мілину біля порту Кавказ. У жовтні 2017 року сіли на мілину баржа з ​​вугіллям і суховантаж.

Як повідомлялося, на автопідходах до Керченського мосту обрушилися штучно створені насипу. Обвалення почалися як з боку Керчі, так і з боку Тамані.

Раніше Міністерство з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб повідомило, що побудований РФ Керченський міст зміщується – свідчать результати космічної зйомки. Працівниками Державтоінспекції зафіксовано кілька критичних ділянок.

Як повідомлялось, міст через Керченську протоку Росія почала будувати після анексії Криму в квітні 2015 року. Генпідрядник будівництва мосту – компанія «Стройгазмонтаж» росіського мільярдера Аркадія Ротенберга.

15 травня 2018 року за участі президента РФ Володимира Путіна відбулося відкриття автодорожньої частини Керченського мосту. Автомобільний рух легкового та громадського транспорту по мосту з боку Краснодарського краю РФ і окупованого Криму було запущено 16 травня.

В Євросоюзі заявили, що будівництво Росією Керченського мосту в окупований Крим без згоди Києва є черговим порушенням суверенітету і територіальної цілісності України.

США засудили будівництво Росією і часткове відкриття Керченського мосту між Краснодарським краєм РФ і окупованим Кримом без дозволу України, заявивши, що РФ продовжує порушувати міжнародне право.

Нагадаємо, 1 вересня 2016 року Мінфін США розширив санкції проти фізичних та юридичних осіб за причетність до окупації українських територій і діяльність в анексірованном Криму. Під секторальні санкції США потрапили близько 100 російських компаній, в тому числі до списку включеніпідприємства і компанії, які беруть участь в будівництві Керченського мосту в порушення міжнародного морського права, серед них і ТОВ «СГМ-Міст» – дочірнє підприємство компанії «Стройгазмонтаж», засноване спеціально для управління проектом будівництва мосту.

18 червня Рада Європейського союзу продовжила заборону на інвестиції в економіку окупованого Криму ще на рік – до 23 червня 2019 року. 5 липня Рада ЄС продовжила на шість місяців – до 31 грудня 2018 року – економічні санкції проти Росії за її дії, що дестабілізують ситуацію в Україні.