На окупованому РФ півдні України зникає дизпаливо з АЗС, його вартість сягнула рекордних показників

Новини

На ТОТ Запорізької та Херсонської областей – паливна криза. Дизпаливо є не на всіх АЗС, а вартість пального сягнула рекордних показників. Мешканці змушені стояти в чергах або їздити містом, аби заправити транспорт.

Про це повідомляє Центр журналістських розслідувань.

Паливна криза на окупованому півдні України поглиблюється попри заяви окупантів про заходи з її подолання. Зокрема, дефіцит дизельного пального спостерігається в окупованому Мелітополі.

“Дизпаливо можна купити буквально на кількох АЗС на околицях Мелітополя. І вартість чималенька – 78 рублів за літр, проте черг наразі майже не буває”, – розповідає мешканець окупованого міста.

Чоловік додає, що на більшості АЗС ДП заправляють тільки в бак. Набрати в каністри не можна. Єдиний вид палива, з яким немає проблем –  автогаз. Літр його коштує 25 рублів. Вартість бензину А-95 – від 58 до 67 рублів за літр.

На окупованій частині Херсонської області мешканці повідомляють про черги на АЗС.  Окупаційні чиновники виправдовуються, що черги виникають нібито саме через тих, хто “створює паніку”.

“Дефіцита пального в місті немає. А черга з бажаючих запривитися “про всяк випадок””, – повідомляє паблік окупаційної адміністрації в телеграм.

Наводять і ціни. Пальне дорожче, ніж на Запоріжчині. Літр дизельного пального коштує 80 рублів, бензину А-92 – 63,5 рублів, А-95 – 67 рублів, автогазу – 30 рублів за літр.

При цьому, за даними Санкт-Пєтєрбургської товарно-сировинної біржі, з 25 вересня ціна на дизпаливо стабілізувалася і навіть трохи знизилася – до 69,6 тисяч рублів на тонну.

Російські економісти називають кілька причин росту вартості дизпалива та бензину майже через місяць після виникнення паливної кризи, говорять про об’єми пального, які йдуть на нужди так званої “спецоперації” – війни Росії в Україні.

“Компаніям вигідніше експортувати паливо, ніж залишати в Росії. Це пов’язано з курсом рубля. До того ж спецоперація споживає величезну кількість палива”, – визнав у інтерв’ю “Волгоград-онлайн” російський економіст Ніколай Кульбака.

  • Окупаційна “влада” Криму пояснювала перебої з пальним складною логістикою – потяги з нафтопродуктами йдуть із центральної частини Росії на кілька тижнів довше звичайних термінів через удвічі збільшений обсяг перевезення пального залізницею.
  • Пропагандисти звинуватили у створенні дефіциту власника мережі АЗС «ТЭС», скандального кримського бізнесмена Сергія Бейма, якому передали в управління захоплені окупантами АЗС на Запоріжчині.