Схема поставок ільменіту на завод Фірташа в Криму керується з Херсону – Клименко

Три суховантажі, зареєстровані на фірми з Херсона, беруть участь у незаконній схемі поставок ільменіту на завод «Кримський титан» українського олігарха Дмитра Фірташа через закриті Україною порти окупованого Криму.

Експерт Фонду «Майдан закордонних справ» Андрій Клименко Фото: investigator.org.ua

Про це експерт Фонду «Майдан закордонних справ», головний редактор порталу BlackSeaNews Андрій Клименко заявив в ефірі програми «Питання національної безпеки» (проект Центр журналістських розслідувань, Чорноморська ТРК).

За словами експерта, схема незаконних поставок ільменіту на завод «Кримський титан» існує приблизно півтора роки і у списку «ільменітових пароходів» приблизно 15 суден. 

«Я не можу сказати все, але дуже впевнено скажу, що, по-перше, через Херсон здійснюється схема поставок ільменітової руди на кримський завод «Титан» на українських суднах. По-друге, ця схема, судячи з результатів моїх особистих звернень до різних правоохоронних органів України, має дуже сильних лобістів. Серед цих лобістів називається депутат українського парламенту Вадим Новинський, який вважається чи то другом, чи то бізнес-партнером пана Дмитра Фірташа», – сказав Клименко.

Він вказав, що в незаконних схемах поставок ільменіту з турецького порту Самсун в порт Камиш-Бурун в Керчі через порт «Кавказ» в Росії, крім близько 10 російських, останнім часом були задіяні ще три суховантажі: «Нафторудовоз 45-М» і « Нафторудовоз 46-М» під українськими прапорами, а також «Hermes» під прапором Коморських островів.

Ці судна належать трьом компаніям, які своєю адресою реєстрації вказують одну і ту ж адресу у Херсоні. При цьому в українському державному реєстрі з цією юридичною адресою значиться тільки одна компанія – ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент», на яку зареєстровано судно «Нафторудовоз 45-М».

Судно «Nefterudovoz 45M» Фото: MarineTraffic.com

«Це може означати тільки одне, що у цих фірм є дуже хороші адвокати, дуже хороші морські юристи, які можуть варіювати, маніпулювати термінами. Наприклад, зареєструвалися в одному регістрі, потім – в іншому, і там, і там є якісь терміни (3-6 місяців) для внесення змін, і в той момент відбуваються ті поставки, про які ми говоримо», – зазначив експерт.

Як повідомлялося, в липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. Крім того, в Кримінальний кодекс України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України. Згідно з цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що прибувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконний груповий перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.

За даними Моніторингової групи Фонду «Майдан Закордонних Справ» та порталу BlackSeaNews, з початку окупації Криму станом на 1 листопада 2017 року в закритих Україною кримських портах зафіксовано 323 судна-порушника режиму окупованої території та міжнародних санкцій.

Нагадаємо, незабаром після анексії Криму, у квітні 2014 року юридичну адресу підприємства «Кримський титан» було перереєстровано на Київ, зі створенням його філії в Криму. Водночас 17 червня 2014 року в Москві було зареєстровано ТОВ «Титанові інвестиції», яке орендує завод «Кримський титан» з працевлаштуванням його робітників. Засновником компанії виступає ТОВ ЛЕТАН ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД, зареєстрована на Кіпрі, на яку оформлена головна холдингова компанія Фірташа – австрійська Group DF International.

17 жовтня 2016 року президент України підписав указ про продовження і розширення санкцій щодо посібників анексії Криму. У список санкцій було включено зареєстроване в Москві ТОВ «Титанові інвестиції» Дмитра Фірташа.

Інформаційна агенція “Центр журналістських розслідувань”
Kyiv Kyiv Ukraine