«Європейська солідарність»: 65% виборчого фонду витрачено на рекламу у ЗМІ

Новини
Фото eurosolidarity.org

Партія “Європейська Солідарність”, очільником якої є Петро Порошенко, заклала у передвиборчий фонд парламентських виборів 2019 року понад 99 мільйонів гривень. З них левова частка, – понад 65 % – це витрати на ЗМІ, і близько 6% – виготовлення матеріалів передвиборчої агітації.

Центр журналістських розслідувань порахував, яким телеканалам та радіостанціям партія «Європейська солідарність» заплатила найбільше.

Основну ставку “ЄС” зробила на телеканал “Україна” Ріната Ахметова. За передвиборчу агітацію на цьому телеканалі партія заплатила близько 14,9 млн грн.

Другим за сумою витрат на телевізійну рекламу виявився телеканал “1+1”, акціонером якого є Ігор Коломойський. Саме цей телеканал з березня 2019 року Порошенко неодноразово звинувачував у розповсюдженні фйків та системній роботі проти його партії. Партія “ЄС” заплатила за рекламу на ньому 14,6 млн грн.

Третю сходинку посідає телеканал “СТБ” із сумою майже в 6,8 млн грн на передвиборчу агітацію. Найменше партія витратила на телеканал “Новий” (2,9 млн грн) та “UA:перший” (1,9 млн грн). Реклами на телеканалі “Інтер” Д. Фірташа та Льовочкіна, згідно звіту, не було.

Реклама на радіо, на відміну від телебачення, вираховується тисячами, а не мільйонами. Найбільше “Європейська солідарність” заплатила “Хіт ФМ” (389 тис.грн), “Русское радіо” (368 тис.грн) та “Люкс ФМ” (361 тис. грн). Найменше – “Мелодія ФМ” (141 тис. грн).

На інші послуги та витрати, пов’язані з передвиборчою агітацією “ЄС” витратила левову частку коштів. Найбільше отримали “ТОВ Мегаполіс Інвест плюс” – 13,6 млн грн. ФОП Горбань б.Ю. – 4,2 млн грн, ФОП Порунова Д.С. – 3,3 млн грн. При цьому “Мегаполіс” та ФОП Порунова Д.С. отримали гроші за розміщення друкованих агітаційних матеріалів, а Горбань Б.Ю. – за розміщення агітації в мережі інтернет.

Нагадаємо:

  • 21 липня 2019 відбулися позачергові вибори до парламенту. Найбільшу підтримку виборців отримала партія “Слуга народу”
  • Згідно постанови ЦВК від 14 червня 2019 року, не пізніш як на п’ятнадцятий день після дня голосування партія має подати до ЦВК та НАЗК остаточний фінансовий звіт про надходження та використання коштів виборчого фонду.
  • Учасники виборів використовували соцмережі для політичної агітації, але не всі в повному обсязі декларували свої видатки на політичну рекламу у соцмережах.