Туреччина відмовилася запускати поромне сполучення з окупованим Кримом після російської агресії в нейтральних водах Чорного моря із захопленням українських моряків 25 листопада 2018 року.
Про це розповів директор підприємства «Кримські морські порти» Олексій Волков у коментарі севастопольському виданню Форпост, передає Центр журналістських розслідувань.
«Бажаного прогресу по відновленню поромного сполучення немає, тому що санкції тільки посилилися. Ситуація стала набагато складніше і значно посилилася, особливо після арешту українських військових кораблів», – сказав Волков.
За його словами, запуск такого повідомлення можливий лише в разі міжурядових домовленостей Росії і Туреччини.
Росія більше 50 днів незаконно утримує українських моряків, які користувалися свободою судноплавства України в її територіальних водах.
15 січня суд Москви 12 морякам продовжив арешт до 24 квітня 2019 року.
Нагадаємо, в серпні 2015 року було організоване поромне сполучення між окупованим Севастополем і турецьким портом Зонгулдак. Також пороми працювали по лінії Євпаторія – Зогулдакі обговорювалися плани по відкриттю лінії Феодосія – Зонгулдак.
Однак з середини березня 2017 року Туреччина заборонила обслуговувати будь-які судна, що приходять з портів окупованого Криму, а також заборонила будь-яким своїм судам заходити в кримські порти.
6 листопада 2017 року керівництво палати судноплавства торгово-промислової палати Туреччини направило до турецьких портів, морських агентів, операторам і судновласникам циркулярний лист, в якому повідомляється про те, що «судна, що прибувають з регіону окупованого Росією Криму та його портів, не пропускаються до Туреччини, а дозвіл на відплиття з портів цього регіону не надається».
Як повідомлялося, в липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. До Кримінального кодексу України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.
Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США. Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.
Станом на лютий 2018 року прокуратура АРК створила реєстр суден-порушників, відкрила кримінальні произвоства і розслідує близько 670 фактів незаконних заходів суден в закриті порти Криму.
Нагадаємо, 21 лютого 2018 року Херсонський міський суд наклав арешт на вилучений правоохоронцями теплохід Nefterudovoz 45М, який в січні 2018 року доставив до Керченської протоки три тисячі тонн ільменіту. Єдиним підприємством у окупованому Криму, яке використовує ільменітову руду як сировину, є завод «Кримський титан» олігарха Дмитра Фірташа. У травні 2018 року Херсонський міськсуд скасував арешт на судно Nefterudovoz 45М.
Детально про проблеми української санкційної політики – у розслідуванні Валентини Самар «Недосанкції», Центр журналістських розслідувань.